• Mi a Fogyatékosság-barát Munkahely díj elnyerésének feltétele?

Az elismerés megszerzéséhez az alábbi területeken megvalósított, legalább egy fejlesztést szükséges igazolni. A konkrét célokat a szervezet aktuális helyzetéhez, stratégiájához mérten tűzheti ki:

  • Vezetés: A szervezet vezetőinek felkészítése a fogyatékosság tudatos kezelésére.
  • Munkatársak: A szervezet munkatársainak felkészítése a fogyatékos emberek befogadására, a fogyatékos munkavállalók beilleszkedésének segítése.
  • Politika és stratégia: A szervezet fogyatékos, vagy fogyatékossá váló dolgozóinak megtartásához irányelvek meghatározása. Partneri kapcsolatok és erőforrások:
  • Partnerek, beszállítók kiválasztásában fogyatékos ügyi szempontok figyelembe vétele. Szakértők igénybe vétele a fogyatékosság-barát körülmények kialakítása terén.
  • Folyamatok: A toborzási folyamat akadálymentesítése. A fogyatékosság-barát munkahely logó használatának beépítése a toborzási folyamatba.
  • Eredmények: A fogyatékos emberek toborzását, foglalkoztatását, megtartását, a dolgozók szemléletformálását javító eredmények szisztematikus értékelése. A visszacsatolások beépítése a rendszerbe.

 

  • Kik pályázhatnak az elismerésre?

Az elismerésre és a logó használatára bármely nyílt munkaerőpiaci munkáltató jelentkezhet, az üzleti szférából, a közszférából és a non-profit szervezetek köréből egyaránt. Kis-, közép- és nagyvállalatok egyaránt lehetnek Fogyatékosság-barát Munkahelyek.

  • Mi zárja ki a jelentkezést?

A jelentkezést kizárja, ha az adott szervezet rehabilitációs akkreditációs tanúsítvánnyal rendelkezik és központi költségvetési támogatást kap.

  • Hogyan kell pályázni?

Pályázni a www.fbm.hu oldalon található pályázati űrlap leadásával lehet. A kitöltött pályázati lapokat az eldin.adel@salvavita.hu email címre várjuk.

  • Melyik adatlapot kell kitölteni az új pályázóknak?

Az új pályázók a www.fbm.hu oldalon található jelentkezés ikonra kattintva érhetik el a pályázati adatlapot, amit majd az eldin.adel@salvavita.hu email címre kell elküldeniük.

  • Mikor kell/lehet megújítani az elismerést?

Újra pályázni kétévente lehet, tehát pl. az a szervezet, aki 2015 decemberében kapta meg az elismerő oklevelet, annak 2017-ben kell megújítani pályázatát. A 2017. évi pályázat beadásának határideje 2017 április 30.

 

  • Melyik adatlapot kell kitölteni az újra pályázóknak?

Az újra pályázók a www.fbm.hu oldalon található áttekintő lap 2 év után ikonra kattintva érhetik el a pályázati adatlapot, amit majd az eldin.adel@salvavita.hu email címre kell elküldeniük.

  • Mi a pályázatok beadásának határideje 2017-ben?

2017-ben a pályázatok beadásának határideje: 2017 április 30. az új pályázók és az újra pályázók esetében is.

  • Mikor várható a monitorozás?

A monitorozás időpontját az FBM program vezetője és a monitorozott szervezet kapcsolattartó személye közösen egyeztetik egy augusztusi, szeptemberi időpontra.

  • Mi történik a monitorozás során?

A monitorozás alkalmával az FBM program vezetője személyesen ellátogat a pályázó szervezethez, ahol a kapcsolattartó személlyel közösen átbeszélik a pályázati program megvalósulását, a sikereket és esetleges nehézségeket, és a következő időszakra tervezett vállalásokat. A program vezetője a monitorozás alkalmával betekintést nyerhet a szervezet munkájába, találkozhat megváltozott munkaképességű munkatársakkal, áttekinti a pályázati program megvalósításának dokumentumait.

  • Milyen igazoló dokumentumokat kell bemutatni a monitorozás során?

Érzékenyítő tréningek esetén az őket igazoló tematika, tréning során készült fénykép, jelenléti ív. Külső közös programoknál az ott készült fényképeket kérjük el stb. Ha bizonytalan abban, hogy az egyes vállalások megvalósulását milyen módon szükséges igazolni, keresse meg az FBM program vezetőjét: eldin.adel@salvavita.hu